Kādēļ ir vajadzīga spēcīga mugura ?

Jau kopš seniem laikiem cilvēki ir sapratuši, ka muguras veselība ir pamatu pamats cilvēka vispārējai veselībai. Muguras masāža ir viens no līdzekļiem, kas nereti ļauj sajust tūlītēju pozitīvu efektu un Diemžēl patlaban arvien vairāk cilvēku Latvijā sūdzas par muguras problēmām, bet situācijas risināšanu atliek uz vēlāku laiku. Pēc nosēdētas darbadienas vairs netiek atvēlēts laiks sportam, jo ir jau gana liels nogurums, lai vienīgā doma būtu – mājas, vakariņas, dīvāns. Protams, profilakse un savlaicīga dzīvesveida maiņa vienmēr ir vieglāka nekā cīņa ar sekām, bet ne visiem tas izdodas. Jāpiemin, ka dažādas  masāžas procedūras ir piemērota arī tiem, kas aktīvi nodarbojas ar sportu, jo ne vienmēr pēc treniņiem ir iespējams veikt pilnvērtīgu atsildīšanās programmu vai ievērot uztura plānu. Laika gaitā muskuļos sakrājas sārņi, kas var bremzēt pilnvērtīgu masas, spēka un izturības attīstību.

Ieguvumi. Masāžas procedūras laikā atslābinās savilktie muskuļi, mazinās sāpes, uzlabojas asinsrite un limfas attece, palielinās muskuļu elastība un darbaspējas. Jūs jutīsieties labāk jau pēc pirmās apmeklējuma, bet lai nostiprinātu ieguvumus reizēm ir vajadzīgas vairākas vizītes. Cik reizes, to Jūs noteiksiet paši pēc savām sajūtām. Ir jāiegaumē, ka masāža ir ne tikai līdzeklis problēmu risināšanai, bet arī lielisks profilakses līdzeklis, lai problēmas nerastos. Vidēji aktīva dzīvesveida piekritējiem parasti pietiek ar vienu – divām procedūrām mēnesī vai pat retāk, lai jau sajustu reālus uzlabojumus, bet katra situācija, protams, ir individuāla. Kvalitatīva muguras masāža Rīgā šobrīd ir pieejama katram, bet sevišķi vajadzīga sēdoša darba veicējiem.  Ja fiziskām aktivitātēm pavisam neatliek laiks, tad iesakam izvēlēties pilna ķermeņa masāžu ar eļļām – sambahana.

Vai man ir vajadzīga muguras masāža?

Ja atbilstat kādam no zemāk minētajiem punktiem, masiera apmeklējums Jums, visticamāk, ir nepieciešams:

  • sēdošs, mazkustīgs dzīvesveids;
  • savilkti pleci vai spranda;
  • stīva mugura (iespējams pārbaudīt, mēģinot kājās stāvot pielikt plaukstas pie zemes);
  • muskuļu sāpes;
  • diskomforts sēžot;
  • vēlaties palielināt darba spējas.

Vai procedūra ir sāpīga

Mugura masāža nav sāpīga, bet sajūta būs spēcīga un tās laikā, iespējams, būs vajadzīga Jūsu līdzdalība. Procedūras mērķis nav Jūs iemidzināt, bet palīdzēt atgūt muguras darbaspējas. Masāžas intensitāte ir pielāgojama un katram gadījumam ir individuāla pieeja.

Kas jāņem vērā pirms vizītes ?

Apmeklēt masieri nav vēlams gadījumos, kad ir vispārējas masāžas kontrindikācijas, t.sk.

  • ir hroniskas muguras sāpes noteikti vērsieties vispirms pie ārsta.
  • ir bijušas mugurkaula traumas – sasitumi, lūzums, operācija, iekaisums – par to noteikti ir jāinformē masieri.

Jautājumu vai neskaidrību gadījumā, kā arī, lai izvairītos no pārpratumiem pirms vizītes vēlams konsultēties ar salona speciālistu.

Kā es varu sev palīdzēt ? Ieteikumi.

Lai atgūtu muguras dabīgo formu ir jāsāk rīkoties nevis rīt, bet šodien, jo rīt jau atkal būs cita rītdiena. Labākais veids kā atbrīvoties no diskomforta sajūtas mugurā būtu komplekss piegājiens: sabalansēts dienas režīms, sports/vingrošana un muguras masāža. Sabalansēts dienas režīms: jāizvērtē cik stundas dienā Jūs pavadiet sēdus, stāvus vai guļus. Ja daudz sēžat, tad jāatrod laiku biežākām pastaigām, ja daudz laika pavadiet stāvus, tad biežāk jāņem pauzes, kad varat piesēst. Pārbaudiet matraci (virsmu) uz kuras Jūs pa nakti guļat – iespējams, ka pie muguras problēmām ir vainojams tieši izgulētais matracis. Sportošana/vingrošana: var jau teikt, ka ir tik maz laiks, ka tādām lietām neatliek laika, jo daudz jāstrādā – stādājiet, bet neaizmirstiet, ka veselība ir pirmajā vietā un tā ir tieši saistīta ar Jūsu darba produktivitāti.  Iesākumam pietiktu ar 15 min iesildīšanos no rītiem veicot vingrojumus muguras elastības veicināšanai (kaut vai katru dienu) un vakarā (2 – 3h pirms gulētiešanas) ieteicami būtu muguras muskulatūras nostiprinoši vingrojumi (3x nedēļā).